Το Nηπιαγωγείο μας

Ασφάλεια και παιχνίδι…

Στον Παιδικό Κόσμο του Νηπιαγωγείου μας όλα είναι φιλικά,

χαρούμενα, άνετα κι εύχρηστα.

Όλα αποπνέουν ζεστασιά, φροντίδα και αγάπη σαν μια μεγάλη μητρική αγκαλιά.

Η φιλοσοφία των Εκπαιδευτηρίων ‘’Σύγχρονη Παιδεία’’ είναι να υποστηρίξει την εκπαιδευτική πορεία των μαθητών/τριών από τη νηπιακή ηλικία έως την εφηβεία, σε ένα ασφαλές περιβάλλον, γεμάτο φροντίδα. Από το Νηπιαγωγείο ξεκινά μια σχολική πορεία δώδεκα χρόνων και εμείς πρέπει να φροντίσουμε, ώστε τα παιδιά να νιώθουν πάντοτε χαρούμενα κι ευτυχισμένα. Είμαστε ένα σχολείο με παράδοση αλλά και προοπτική. Παρακολουθούμε με ενδιαφέρον και ανησυχία τις εξελίξεις στο χώρο της εκπαίδευσης, θέτοντας και κατακτώντας διαρκώς νέους στόχους, ενώ βρισκόμαστε σταθερά στην εκπαιδευτική πρωτοπορία. Χτίζουμε προσωπικότητες με γνώση, αλλά και ενσυναίσθηση, ανθρώπους ισορροπημένους, ελεύθερα σκεπτόμενους, δημοκράτες πολίτες, ικανούς να κατακτήσουν προσωπική επιτυχία και να βοηθήσουν στη δημιουργία ενός καλύτερου, πιο ειρηνικού κόσμου.

Στο νηπιαγωγείο στοχεύουμε ώστε το παιδί

  • Να αρχίσει να κατανοεί τα συναισθήματα του και να τα εκφράζει
  • Να ενταχθεί ομαλά στην πρώτη του κοινωνική ομάδα που συναντά μετά την οικογένεια
  • Να έρθει σε επαφή με τη διαδικασία της μάθησης βιωματικά
  • στην ανάπτυξη φαντασίας και δημιουργικότητας και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων

Πρόγραμμα Σπουδών

Την Προσχολική Αγωγή τη χωρίζουμε σε δύο ηλικιακά επίπεδα, Προνήπιο και Νηπιαγωγείο, θέλοντας να εξασφαλίσουμε στους μαθητές μας όλες τις προϋποθέσεις για ένα δυναμικό ξεκίνημα στη διαδικασία οικοδόμησης της γνώσης, των δεξιοτήτων και των συμπεριφορών. Με αγάπη και στοργή για το παιδί, σεβασμό στην προσωπικότητά του, σοβαρότητα και υπευθυνότητα για την εκπαίδευση του, το βοηθάμε να χτίσει μόνο του το πιο γερό θεμέλιο για το μέλλον του.

Το πρόγραμμα εναρμονίζεται με το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών για το νηπιαγωγείο με κυρίαρχο στοιχείο τη γλώσσα που διατρέχει όλες τις δραστηριότητες και η δόμησή του αφορά τα ακόλουθα γνωστικά αντικείμενα:

  • Γλώσσα
  • Μαθηματικά
  • Μελέτη Περιβάλλοντος
  • Δημιουργία – Έκφραση
  • Πληροφορική
  • Αγγλικά

Συγκεκριμένα όσον αφορά στη γλώσσα, εφαρμόζεται το «Πρόγραμμα Αναδυόμενου Γραμματισμού», που αποσκοπεί στη χρησιμοποίηση και καλλιέργεια των ήδη υπαρχουσών γνώσεων των παιδιών, στην προετοιμασία τους για την Α΄ Δημοτικού και σε μια περιγραφική παρακολούθηση των παιδιών που αφορά την ομιλία, την ακρόαση, την ανάγνωση κα την γραφή, χωρίς όμως τα παιδιά να στερηθούν τη φαντασία, το παιχνίδι, την ελεύθερη δημιουργία και την ξεγνοιασιά της ηλικίας αυτής. Η τάξη καθημερινά γίνεται ένα μικρό εργαστήριο όπου τα παιδιά μαθαίνουν, ερευνούν, αναλύουν, σχολιάζουν, συζητούν, ανταλλάσουν ιδέες και απόψεις, δημιουργούν και κατανοούν τη γνώση.

Μέσα από γλωσσικές δραστηριότητες, βοηθάμε τα παιδιά να αποκτήσουν, σύμφωνα με την ωριμότητα και τους προσωπικούς τους ρυθμούς, τις ικανότητες που θα τα βοηθήσουν στην ομαλή τους μετάβαση από την προφορική στη γραπτή επικοινωνία. Στα Μαθηματικά, μέσα από διασκεδαστικά παιχνίδια, τα παιδιά μαθαίνουν να χρησιμοποιούν τη δοκιμή και τον έλεγχο για να επιλύουν καθημερινά προβλήματα με στόχο να «μεταφράζουν» σταδιακά τα βιώματά τους σε μαθηματικές έννοιες.

Διαθεματική Μάθηση

Τα παιδιά καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας έχουν πρόσβαση σε διάφορων ειδών δραστηριότητες όπως χτίσιμο με τουβλάκια, παιχνίδια ρόλων, διάβασμα βιβλίων, ζωγραφική, επιτραπέζια παιχνίδια με κανόνες και παζλ. Τα παιδιά μαθαίνουν τους αριθμούς (συνήθως μέχρι το 20 ), να αριθμούν και να απαριθμούν, να προσθέτουν και να αφαιρούν κυρίως εμπειρικά. Επίσης, εξερευνούν τον κόσμο των γραμμάτων και αποκτούν μια πρώτη επαφή με την αλφαβήτα και δειλά δειλά αρχίζουν να γράφουν λεξούλες και το όνομά τους όπως μπορούν και χωρίς πίεση. Εξερευνούν το φυσικό κόσμο, τα ζώα, επιχειρούν να μαγειρέψουν και ασχολούνται με δραστηριότητες που έχουν γι’ αυτά νόημα. Το project και η Διαθεματική Προσέγγιση είναι δυο τρόποι με τους οποίους προσεγγίζουμε όλα τα θέματα στο νηπιαγωγείο.

Μέθοδοι Διδασκαλίας

Βιωματική μάθηση

Παιδοκεντρική μάθηση

Ομαδοσυνεργατική μάθηση

Διαδραστική μάθηση

Διαθεματική προσέγγιση

Υπαίθρια μάθηση

Ισορροπημένη Ψυχοσωματικη Διαπλαση

Η συναισθηματική ωρίμανση, η εξοικείωση με το νέο κοινωνικό χώρο και η αποδοχή κανόνων ατομικής και ομαδικής συμπεριφοράς καθώς επίσης και η ανάπτυξη των νοητικών δεξιοτήτων του νηπίου αποτελούν τους βασικούς μας στόχους. Με λίγα λόγια, προσπαθούμε να καλλιεργήσουμε στα μικρά παιδιά εκείνες τις ικανότητες που θα τους επιτρέψουν να ταξινομήσουν και να εμπλουτίσουν τις εμπειρίες και τα ερεθίσματα, τα οποία αντλούν από το φυσικό και κοινωνικό τους περιβάλλον.

Η σωματική διάπλαση των μαθητών/τριών μας αποτελεί επίσης ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της εκπαίδευσής μας. Με τη βοήθεια έμπειρου εκπαιδευτικού προσωπικού και με ασκήσεις ψυχοκινητικής, βοηθούμε το νήπιο να γνωρίσει το σώμα του και τις δυνατότητές του, να ελέγχει και να συντονίζει τις κινήσεις του καθώς επίσης και να εναρμονίζεται με το ρυθμό και τη μουσική.

Οικολογική Συνείδηση

Βάζοντας υψηλούς στόχους και θέλοντας να γίνουμε αρωγοί στην προσπάθεια μιας ευρύτερης κοινότητας με οικολογική συνείδηση, μέσα από καθημερινές πρακτικές και δράσεις ενισχύουμε το όραμα των ανθρώπων γύρω μας για ένα σχολείο «οικολογικό», που έχει ως στόχο από τη πιο μικρή ηλικία των παιδιών να τους καλλιεργήσει το αίσθημα της αγάπης και του σεβασμού προς το περιβάλλον.

Για το λόγο αυτό:

  • Ανακυκλώνουμε πλαστικά καπάκια
  • Δημιουργούμε χειροτεχνίες καθημερινά από ανακυκλώσιμα υλικά
  • Παρασκευάζουμε βιολογικά σαπούνια
  • Κάνουμε εκστρατεία για την καθαριότητα του νηπιαγωγείου μας
  • Κατασκευάζουμε παιχνίδια από ανακυκλώσιμα υλικά
  • Συμμετέχουμε σε διαγωνισμούς και εκστρατείες για την προστασία του περιβάλλοντος
  • Δημιουργούμε ταμπέλες για την εξοικονόμηση νερού αλλά και συμβουλών για προστασία του περιβάλλοντος και ανάρτηση τους σε αίθουσες διδασκαλίας, εργαστήρια και τουαλέτες

Το σχολείο μας ανοίκει στην οικογένεια των οικολογικών σχολείων (Eco Schools Europe) απο τον Σεπτέμβρη του 2018.

Επικοινωνία Γονέων

Το School Portal  αποτελεί μία διαδικτυακή πλατφόρμα που χρησιμοποιείται από το σχολείο μας για την καθημερινή σας ενημέρωση τόσο για το σχολικό πρόγραμμα που υλοποιείται  όσο και για τις ανακοινώσεις ΟΛΩΝ των γεγονότων και δράσεων που λαμβάνουν χώρο στο σχολείο μας.

Καθημερινά θα μπορείτε να βλέπετε αναλυτικά όλες τις δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν στη διάρκεια του ημερήσιου σχολικού προγράμματος.

Επίσης, μέσω της διαδικτυακής αυτής πλατφόρμας δίπλα από το ημερήσιο πρόγραμμα που θα αναρτάται καθημερινά, θα ενημερώνεστε για διάφορα γεγονότα από τις νηπιαγωγούς μας σε ατομικό ή ομαδικό επίπεδο (π.χ να φέρετε ένα ανακυκλώσιμο υλικό για να κατασκευάσουν κάτι με τα παιδιά της τάξης). Μέσω της πλατφόρμας στην επιλογή  e-mail θα μπορείτε να επικοινωνήσετε και με τις αρμόδιες νηπιαγωγούς για οτιδήποτε σας απασχολεί.

Στην επιλογή Διαιτολόγιο θα μπορείτε να επιλέξετε εάν το παιδί σας επιθυμεί να φάει στο σχολείο μας συγκεκριμένες ημέρες του μήνα ή όλο το μήνα. Η πληροφορία αυτή αυτόματα στέλνεται στη γραμματεία, με σκοπό να υπολογιστεί ημερησίως η σωστή ποσότητα των μερίδων των παιδιών. Κάθε μήνα θα αναρτάται ένα καινούριο διαιτολόγιο.

 

Να σας επισημάνουμε σε αυτό το σημείο ότι ο Έπαφος αποτελεί το μοναδικό μέσο από το οποίο από την Α’ δημοτικού μέχρι και την Γ΄ λυκείου θα ενημερώνεστε για τα μαθήματα που θα έχουν τα παιδιά για την επόμενη μέρα.

Επικοινωνία Με τις Νηπιαγωγούς

Υπάρχουν τρεις προγραμματισμένες ατομικές συναντήσεις γονέων μέσα στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς (διάρκειας περίπου 15 λεπτών) κατά τις οποίες ενημερώνεστε για την πρόοδο των παιδιών.

Σε περίπτωση που προκύψει κάτι πολύ σημαντικό μπορείτε να επικοινωνείτε µε τη γραμματεία του σχολείου µας, αφήνοντας το μήνυμά σας. Όταν θα κρίνεται ασφαλές για τα παιδιά από το σχολείο να αποχωρήσει η νηπιαγωγός από την τάξη της, θα επικοινωνεί μαζί σας το γρηγορότερο δυνατό. Αλλιώς τα μηνύματά σας θα τα αφήνετε στη γραμματεία µας και θα τα επικοινωνούμε στις τάξεις.

Την ώρα της προσέλευσης και της αποχώρησης των παιδιών δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί καμία ενημέρωση. Κατανοείτε ότι εκείνη τη στιγμή το σχολικό πρόγραμμα δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί εντελώς και αποσπώντας την προσοχή της νηπιαγωγού  αυτόματα τα παιδιά παραμένουν χωρίς επίβλεψη.